Compartiment evaluare Complexă a copilului

Atribuții principale, conform Hotărârii nr. 502/2017:

  • identifică copiii cu dizabilități care necesită încadrare într-un grad de handicap ori pentru care se solicită accesul la servicii de abilitare și reabilitare, în urma evaluării complexe; identificarea are loc în solicitărilor din partea părinților sau a reprezentanților legali, a referirilor din partea serviciului public de asistență socială și a specialiștilor care vin în contact cu copiii cu dizabilități, precum și a sesizărilor din oficiu;
  • verifică documentele anexate cererii-tip pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap sau, după caz, cererea privind accesul la servicii, precum și îndeplinirea condițiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap sau accesul la servicii;
  • contribuie la întocmirea de către managerul de caz a raportului de evaluare complexă;
  • contribuie la întocmire, de către managerul de caz al planului de abilitare-reabilitare pentru copiii cu dizabilități din familie pentru care se solicită încadrare în grad de handicap sau după caz, acces la servicii de abilitare și reabilitare, respectiv proiect de revizuire a planului individualizat de protecție pentru copiii cu dizabilități din sistemul de protecție specială; în situația în care părintele sau reprezentantul legal nu dorește încadrare în grad de handicap, ci acces la servicii de abilitare și reabilitare, planul de abilitare- reabilitare este aprobat de directorul general/executiv al Direcției;
  • informează părinții sau reprezentantul legal cu privire la obligația respectării și implementării planului de abilitare- reabilitare a copilului cu dizabilități;
  • coordonează activitatea de monitorizare a implementării planului de abilitare-reabilitare;
  • comunică în scris, prin corespondență electronică sau telefonică, părinților sau reprezentantului legal data stabilită pentru reevaluare;
  • reevaluează condițiile privind încadrarea copilului într-un grad de handicap, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condițiile pentru care să elibereze certificatul de a încadra într-un grad de handicap;
  • eliberează o adeverință prin care se specifică gradul deficienței/afectării funcționale a copiilor pentru care se propune măsura de plasament într-un serviciu de tip rezidențial special, pentru copilul mai mic de 2 ani care prezintă handicap grav cu dependență de îngrijiri în servicii de tip rezidențial speciale, la propunerea medicală din cadrul serviciului;
  • colaborează cu serviciul de evaluare și de orientare școlară și profesională din cadrul centrelor județene de resurse și asistență psihopedagogică, respectiv a municipiului București în vederea respectării interesului superior al copilului;
  • colaborează cu serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Direcției în vederea asigurării continuității serviciilor de abilitare și reabilitare și a tranziției copiilor cu dizabilități la viața de adult;
  • întocmește anual propuneri documentate privind înființarea de servicii sociale de interes local, educaționale și de sănătate pentru copiii cu dizabilități, care vor fi cuprinse în raportul anual al Direcției și vor fi transmise Comisiei.