Compartiment financiar-buget

Adresa:  loc. Deva , Piața Gării, nr. 9A, jud. Hunedoara
Telefon:  0254/ 233341, 233340  int. 233,
 
Fax:  0254/ 234384
  

Program de lucru: Luni – Joi: 7.30 - 16.00;

                                      Vineri: 7.30 - 13.30;  
 
 
 
Atribuții:
  • pune în aplicare și verifică modul în care sunt aplicate și respectate legi, normele, instrucțiunile și celelalte acte normative în vigoare în domeniu;
  • întocmește și răspunde de execuție bugetului de venituri și cheltuieli asigurând respectarea limitelor maxime ale creditelor bugetare și ale destinațiilor de stabilitate;
  • centralizează propunerile de buget de unități din subordine și întocmește bugetul de venituri și cheltuielile la nivel de instituție;
  • răspunde de împărțire pe trimestru a bugetului de venituri și cheltuieli pe capitole/ subcapitole, titluri, articole, aliniate pe centru pe an/trimestru/luni;
  • conduce evidența „Ordonanțărilor de plată” și a „Angajamentelor   bugetare și legale” în baza prevederilor legale;
  • întocmește Ordine de plată privind plata furnizorilor;
  • răspunde de întocmirea deschiderilor de credit în cadrul normelor și creditelor aprobate, pe capitole și titluri de cheltuieli;
  • răspunde, analizează, verifică și întocmește documentația necesară pentru virările de credit și modificarea creditelor la activitățile finanțate prin bugetul DGASPC Hunedoara;
  • operează în programul de salarii toate modificările apărute lunar, trimestrial, anual;
  • verifică în permanență legalitatea, oportunitatea și necesitatea angajării de cheltuieli din bugetul Direcției generale și sesizează conducerea instituției de îndată ce constată încălcări ale normelor legale în domeniul utilizării fondurilor bugetare;
  • întocmește fișe de operațiuni diverse pentru garanțiile materiale, pensiile facultative, rețineri pentru alte unități, popriri (actualizând în fiecare lună soldul);
  • întocmește lunar monitorizarea cheltuielilor de personal și situații statistice pentru Consiliul Județean;
  • întocmește rapoarte și situații pe care le transmite altor instituții;
  • asigură primirea și verificarea extraselor de cont cu documentele însoțitoare privind operațiunile efectuate, exactitatea datelor înscrise în extrase cu cele din documentele însoțitoare;
  • calculează și verifică fișele privind stabilitatea contribuției de întreținere lunară datorată de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale sau de susținătorii acestora și întocmește angajamentele de plată pentru beneficiarii noi internaționali;
  • întocmește facturi conform Convențiilor încheiate de DGASPC (energie, apa, incalzire, mese servite, etc.) și urmărește recuperarea cheltuielilor;
  • participă la perfecționarea sistemului informațional, aplicarea măsurilor de raționalizare și simplificare a lucrărilor de evidență contabilă și de automatizare a prelucrării datelor;
  • verifica și transmite situații financiare pentru transmitere în programul național de raportare Forexebug;
  • asigură exercitarea controlului financiar preventiv și supune aprobării conducerii DGASPC numai proiectele de operațiuni care respectă cerințele de egalitate, regularitate și încadrare în limitele angajamentelor bugetare aprobate care poartă viza de control financiar preventiv;
  • colaboreaza cu alte institutii in vederea atingerii obiectivelor propuse;
  • participa la inventarierea patrimoniului;
  • participă, după caz, alături de echipa de management și echipa de implementare, la   implementarea proiectelor finanțate;
  • asigură confidenţialitatea datelor pe care le gestionează nivelul biroului, care nu sunt destinate publicităţii prin mass-media;
  • colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele, centrele subordonate din cadrul DGASPC în vederea efectuării unor lucrări de competiție acestora, precum și pentru îndeplinirea sarcinilor proprii;
  • asigură confidenţialitatea datelor pe care le gestionează nivelul serviciului, care nu sunt destinate publicităţii prin mass-media;
  • asigură arhivarea documentelor create la nivelul biroului și predarea acestora la arhiva instituției;
  • îndeplinește orice alte atribuții potrivite de lege sau sarcini stabilitate de către conducerea unității.