Compartiment contabilitate
Adresa: loc. Deva , Piața Gării , nr. 9A , jud. Hunedoara
Telefon: 0254/ 233341, 233340 int. 232,
Fax: 0254/ 234384
Program de lucru: Luni – Joi: 7.30 - 16.00;
Vineri: 7.30 - 13.30;
Atribuții:
- pune în aplicare și verifică modul în care sunt aplicate și respectate legi, normele, instrucțiunile și celelalte acte normative în vigoare în domeniu;
- organizează și conduce contabilitatea potrivit normelor financiare-contabile în vigoare, întocmind documentele justificative privind operațiunile patrimoniale și urmărind ținerea corectă și la zi a acestora;
- înregistrează în contabilitate, cronologic și sistematic, potrivit planurilor de conturi și normelor metodologice emise de Ministrul Finanțelor Publice, toate operațiunile patrimoniale în baza documentelor justificative primite, în funcție de natura lor, în mod simultan, în debitul unor conturi și creditul altor conturi, denumite. conturi corespondente;
- preia și verificarea evidenței contabile primară din centrele subordonate;
- asigură întocmirea în termen a documentelor de sinteza contabilă;
- răspunde de exactitatea datelor furnizate prin balanțele lunare de verificare și prin evaluarea trimestriale și anuale, pe care le întocmește conform normelor legale;
- răspunde de completare conform destinației și în mod ordonat, a registrelor de contabilitate indiferent dacă se face normal sau cu mijloace de prelucrare automată și de păstrare a acestora și a documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate precum și reconstituirea în termen de 30 de zile de la constatare a documentelor contabile pierdute, sustrase sau distruse;
- asigură exercitarea controlului financiar preventiv și supune aprobării conducerii DGASPC numai proiectele de operațiuni care respectă cerințele de egalitate, regularitate și încadrare în limitele angajamentelor bugetare aprobate care poartă viza de control financiar preventiv;
- asigură evidența sponsorizărilor, donațiilor și fondurilor primite prin contract de sponsorizare și convenții de colaborare incheiate cu ONG-urile sau alte persoane fizice și juridice;
- conduce evidenţele intrărilor şi ieşirilor de număr, stabileşte soldul de casă zilnic; confruntă soldul zilnic din jurnalul de casă cu cel faptic existent în casierie și completează registrul de casă;
- ridică numerar de la Trezoreria statului pentru diverse cheltuieli materiale ce presupune funcționalitatea instituției și drepturi cuvenite personalului;
- depune la Trezoreria statului, conform prevederilor legale, sumele încasate;
- întocmește situațiile financiare trimestriale și anuale, verifică corelațiile obligatorii cerute de normele metodologice ale Ministerului Finanțelor precum și celelalte documente anexe la aceste situații;
- organizează și participă la inventarierea periodică a patrimoniului, cu respectarea prevederilor legale;
- organizează și participă la casarea mijloacelor fixe, declasarea obiectelor de inventar;
- ține la zi fișele mijloacelor fixe și registrul mijloacelor fixe;
- urmărește avansurile acordate conform legislației în vigoare;
- asigură asistența de specialitate centrelor din subordine;
- participă la perfecţionarea sistemului informaţional, aplicarea măsurilor de raţionalizare şi simplificare a lucrărilor de evidenţă contabilă şi de automatizare a prelucrării datelor;
- asigură respectarea legalității privind întocmirea și valorificarea tuturor documentelor financiare-contabile verificate pentru aprobarea pe cale ierarhică la conducătorul unității;
- participă, după caz, alături de echipa de management și echipa de implementare, la implementarea proiectelor finanțate;
- asigură arhivarea documentelor contabile specifice serviciului cu respectarea confidenţialităţii datelor şi documentelor;
- asigură confidenţialitatea datelor pe care le gestionează nivelul serviciului, care nu sunt destinate publicităţii prin mass-media;
- colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele, centrele subordonate din cadrul DGASPC în vederea efectuării unor lucrări de competiție acestora, precum și pentru îndeplinirea sarcinilor proprii;
- întocmește note și rapoarte referitoare la activitatea desfășurată;
- îndeplinește orice alte atribuții potrivite de lege sau sarcini stabilitate de către conducerea unității;
- verifică și transmite situații financiare-contabile în programul național de raportare Forexebug;