Compartiment comunicare, relaţii cu publicul şi registratură

Adresa:  loc. Deva, Piața Gării, nr. 9A, jud. Hunedoara

Telefon:  0254/ 233341, 233340 - int. 116

Fax:  0254/ 234384

Program de lucru: Luni – Joi: 7.30 - 16.00;

                                      Vineri: 7.30 - 13.30; 

 

Atribuţii:

·         pune în aplicare legile, normele, instrucțiunile și celelalte acte normative în vigoare în domeniu;

·         realizează “revista presei” locale și naționale și identifică situațiile cu potențial conflictual semnalate de mass-media referitoare la copil, familie, persoane singure, persoane vârstnice, persoane cu dizabilități, victime ale violenței domestice sau care privesc activitatea D.G.A.S.P.C. Hunedoara şi le centralizează într-o arhivă primară;

·         colaborează permanent cu persoana desemnată de Directorul general ca purtător de cuvânt, oferindu-i informațiile necesare;

·         redactează comunicate de presă, informări de presă, invitaţii de presă cu privire la activitățile Direcției în colaborare cu purtătorul de cuvânt desemnat de Directorul general şi le transmite către mass-media;

·         promovează imaginea Direcţiei generale prin realizarea de materiale de informare-prezentare:  afişe, pliante, fluturaşi, prezentări power-point;

·         asigură informarea beneficiarilor/populaţiei privind drepturile sociale şi serviciile sociale disponibile;

·         oferă suport în realizarea demersurilor necesare pentru vizitarea centrelor din cadrul instituţiei şi pentru a obţine informaţii în formă foto, video, audio, scrisă şi altele, prin punerea la dispoziţie a unui formular tuturor persoanelor interesate de activitatea D.G.A.S.P.C. Hunedoara.

·         sprijină persoanele singure, persoanele vârstnice, persoanele cu handicap şi oricare persoane aflate în nevoie, precum şi familiilor acestora, în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute în actele normative în vigoare;

·         asigură accesul solicitanţilor la informaţiile de interes public, din oficiu sau la cerere conform legislaţiei în vigoare;

·         asigură informarea comunităţii, prin publicarea pe pagina de internet proprie (accesibilă și persoanelor cu dizabilități) sau prin afişare la sediul instituţiei a informaţiilor de interes public;

·         înregistrează toate solicitările de informaţii de interes public adresate instituţiei într-un registru special, colaborează cu compartimentele din cadrul direcţiei în vederea rezolvării cererilor asigurând trimiterea răspunsului în termenul legal;

·         înregistrează petiţiile în Registrul de evidenţă a Petiţiilor, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului şi colaborează cu compartimentele din cadrul direcţiei în vederea transmiterii răspunsului către solicitant în termenul legal;

·         îndrumă persoanele solicitante către serviciile specializate din cadrul direcţiei sau a altor instituţii publice, după caz;

·         colaborează cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la serviciile/ prestaţiile care li se cuvin, potrivit legii;

·         asigură activitatea de secretariat a conducerii D.G.A.S.P.C. Hunedoara;

·         asigură, fără discriminare şi la cerere, înregistrarea solicitărilor în registrul de audienţe al instituţiei;

·         organizează vizitele delegaţiilor din ţară şi străinătate, organizează vizitele directorului  în ţară şi străinătate;

·         asigură înregistrarea tuturor documentelor, de circuit intern şi extern, în registrul de intrări-ieşiri, realizează evaluarea iniţială a documentelor şi organizează mapele conducerii Direcţiei;

·         organizează mapele de corespondenţă ale serviciilor, asigurând astfel distribuirea corespondenţei dinspre conducere către toate departamentele Direcţiei, precum și în sens invers;

·         asigură primirea şi expedierea corespondenţei instituţiei;

·         asigură circulația operativă a documentelor în cadrul instituției;

·         asigură arhivarea documentelor create la nivelul compartimentului și predarea acestora la arhiva instituției;

·         colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele, entitățile subordonate din cadrul D.G.A.S.P.C. în vederea efectuării unor lucrări de competența acestora, precum și pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor proprii;

·         asigură confidențialitatea informațiilor și datelor la care are acces în activitatea pe care o desfășoară și respectarea eticii profesionale;

·         îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege sau dispuse de către conducerea instituţiei.

 

Legislaţie specifică:

·         Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

·         Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.