Birou juridic şi contencios PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 26 Februarie 2010 15:08

Adresa:  loc. Deva , Bd. Iuliu Maniu, nr. 18, jud. Hunedoara

Telefon:  0254/ 233341, 233340  int. 107

Fax:  0254/ 234384

Persoană de contact : MIHUŢ Alina

Program de lucru: Luni – Joi: 7,30 - 16,00; Vineri: 7,30 - 13,30

 

Atribuţii Birou Juridic:

 

  • avizează contractele de parteneriat public-public şi public-privat pentru sprijinirea financiară şi tehnică a autorităţilor administraţiei publice locale de la nivelul judeţului în scopul susţinerii dezvoltării serviciilor sociale;
  • avizează convenţiile de colaborare cu organizaţiile neguvernamentale acreditate care desfăşoară activităţi în domeniul asistenţei sociale, protecţiei familiei şi drepturilor copilului, prevenirii şi combaterii violenţei domestice sau cu operatori economici;
  • avizează parteneriate de colaborare cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile în vederea acordării serviciilor sociale şi a serviciiilor destinate protecţiei familiei şi a copilului, prevenirii şi combaterii violenţe domestice, în funcţie de nevoile comunităţii locale;
  • avizează protocoalele sau convenţiile cu celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea administrativ-teritorială, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Hunedoara, conform legii;
  • avizează încheierea contractele individuale de muncă ale personalului contractual din cadrul Direcţiei generale;
  • avizează  contractele civile şi comerciale, convenţii de colaborare cu privire la activitatea Direcţiei generale;
  • avizează actele de numire şi eliberare din funcţie a personalului din cadrul Direcţiei generale;
  • avizează actele de aplicare a sancţiunilor disciplinare personalului din cadrul Direcţiei generale;
  • avizează toate dispoziţiile emise de Directorul General şi celelalte acte cu caracter juridic repartizate;
  • întocmește cererile de chemare în judecată, precum şi de executare a căilor de atac,  la  solicitarea compartimentelor de specialitate şi din dispoziţia directorului general;
  • primeşte  citaţiile şi toată corespondenţa juridică;
  • ţine evidenţa operativă a tuturor dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată în care Direcţia generală are calitate procesuală;
  • asigură, în condiţiile legii, reprezentarea Direcţiei generale în faţa organelor judecătoreşti sau a altor organe de jurisdicţie;
  • reprezintă în faţa organelor judecătoreşti Direcţia generală în cauzele privind: deschiderea procedurii adopţiei interne, încredinţarea în vederea adopţiei şi încuviinţarea adopţiei, conform legislației, în absenţa consilierului juridic de la Birou adopţi postadopţii;
  • organizează informarea şi documentarea juridică prin punerea la dispoziţia conducerii şi compartimentelor interesate a actelor normative publicate în Monitorul Oficial care privesc buna desfăşurare a activităţii Direcţiei generale;
  • asigură îndrumarea metodologică a serviciilor / birourilor / compartimentelor / centrelor din subordinea Direcției în aplicarea legislației;
  • colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele, entitățile subordonate din cadrul D.G.A.S.P.C. în vederea efectuării unor lucrări de competența acestora, precum și pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor proprii;
  • păstrează confidențialitatea informațiilor și datelor la care are acces în activitatea pe care o desfășoară;
  • asigură arhivarea documentelor create la nivelul biroului și predarea acestora la arhiva instituției;
  • îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege sau dispuse de către conducerea instituţiei
Ultima actualizare în Joi, 21 Iunie 2018 07:59