SECRETARIATUL COMISIEI PENTRU PROTECŢIA COPILULUI

Adresa:   loc. Deva ,  Piața Gării , nr. 9A , jud. Hunedoara

Telefon:   0254/ 233341, 233340 int. 228

Fax:   0254/ 234384

 

Persoană de contact :  CURUŢ DORINA

Program de lucru: Luni – Vineri: 8,00 - 16,00; 

 

Atribuții:

  • pune în aplicare legile, normele, instrucțiunile și celelalte acte normative în vigoare în domeniu;
  • asigurările de secretariat ale Comisiei pentru Protecția Copilului (CPC);
  • convocă membrii CPC la şedinţele ordinare şi extraordinare, din dispoziţia preşedintelui sau a vicepreşedintelui;
  • asigură participarea obligatorie a secretarului CPC la ședințe, fără drept de vot;
  • asigură convocarea în fața CPC a părinților, a copilului care a împlinit vârsta de 10 ani, a persoanei, familiilor sau reprezentantului organismului privat autorizat care dorește să-i fie dat în plasamentul copilului, precum și a oricăror persoane care pot da relații în cauză;
  • convocarea se face în scris prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, transmisă cu cel puțin 5 zile înainte de data ședinței, însoțită de proces-verbal de îndeplinire a procedurilor de convocare; în situații excepționale, convocarea se face telefonic;
  • în cazul în care procedura de convocare în scris prin scrisoare recomandată nu poate fi îndeplinită, convocarea se face prin afișare la sediul Comisiei, precum și la sediul primăriei unității administrativ-teritoriale pe teritoriul căreia se află ultimul domiciliu cunoscut al persoanelor interesate, cu cel puțin puțin. 3 zile înainte de data şedinţei; în acest caz, secretarul Comisiei întocmește procesul-verbal de îndeplinire a procedurilor de convocare prin afișare, care va fi semnat și de reprezentantul primăriei la care se afișează convocarea;
  • întocmește registrul special de evidență a convocărilor care cuprinde confirmările de primire a scrisorilor recomandate, precum și procesele-verbale de îndeplinire a procedurilor de convocare;
  • înregistrează cererile adresate de către copil în legătură cu procedurile în fața Comisiei și aduce la cunoştinţă modul de soluţionare a acestora;
  • consemnează în procesul-verbal al şedinţei audierile şi dezbaterile ce au loc în şedinţele Comisiei, hotărârile adoptate de ea, precum şi modul în care acestea au fost adoptate şi care au fost semnate de către preşedinte, vicepreşedinte, precum şi de membrii prezenţi şi se contrasemnează. de către secretarul Comisiei; 
  • consemn procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei în registrul special de procese-verbale, aleează paginile sunt numerotate şi poartă ştampila Comisiei, precum şi semnătura secretarului Comisiei;
  • redactează hotărârile comisiei, potrivit procesului-verbal al ședinței în care au fost adoptate, în termenul de 3 zile de la data ținerii ședinței;
  • asigură corespondente între CPC Hunedoara și alte comisii județene, servicii publice specializate, organisme private autorizate și orice persoană fizică sau juridică interesată;
  • prezentarea datelor de identitate ale copilului și ale persoanelor chemate în fața Comisiei pentru soluționarea cazului, precum și situația privind convocările acestora, pe baza registrului special de evidență a convocărilor;
  • întocmește registrul special de evidență a hotărârilor care sunt semnate de preşedintele Comisiei sau de vicepreşedinte, şi se contrasemnează de secretarul Comisiei;
  • întocmește registrul de evidență pentru hotărârile privind încadrarea într-un grad de handicap;
  • comunică hotărârile Comisiei, persoanele interesate, în termen de 5 zile de la data ținerii ședinței, prin scrisoarea recomandată, cu confirmare de primă;
  • întocmeşte registrul general de intrări-ieşiri al Comisiei, pentru actele emise de Comisie, dar care nu necesită adoptarea unei hotărâri, fiind semnate de preşedintele acesteia sau de vicepreşedinte;
  • asigură arhivarea documentelor create la nivelul compartimentului și predarea acestora la arhiva instituției;
  • informează membrii Comisiei despre prevederile actelor normative cu aplicabilitate în acest domeniu de activitate;
  • colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele, entitățile subordonate din cadrul D.G.A.S.P.C. în vederea efectuării unor lucrări de competența acestora, precum și pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor proprii;
  • păstrează confidențialitatea informațiilor și datelor la care are acces în activitatea pe care o desfășoară;
  • îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege sau dispuse de către conducerea instituţiei.